Ambassadrice voor Stichting Pelicano

Persbericht 19/05/2022

Kinderen zijn de toekomst en dat weet ondernemende mama Sonia Pypaert, zaakvoerster van oa the baby’s corner en Onder mama’s, maar al te goed. Met haar engagement onderstreept Sonia het belang van de strijd tegen kinderarmoede en roept ze bedrijfsleiders op om samen dit stijgend probleem mee op te lossen.


Mama-ondernemer met een doel

Ondernemers hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid en als mama met een professionele link naar kinderen wenst Sonia Pypaert heel bewust haar bijdrage te leveren. Met the baby’s corner als retailbedrijf, Onder mama’s als online mamacommunity, Tales of Glory als milestone concept en First Friends als ondernemerscollectief is ze niet aan haar proefstuk toe en koppelt ze persoonlijk engagement aan het leveren van toegevoegde waarde voor haar bedrijven en de maatschappij. Naast een duurzaam bedrijfsbeleid via ecologische initiatieven en een inclusieve werking vormt sociaal maatschappelijk ondernemen met een hart voor de kwetsbaren in onze maatschappij een centraal thema.

“Vandaag zet ik mijn jarenlange ervaring, als mama én ondernemer, heel bewust in voor duurzaam en maatschappelijk ondernemerschap. Ik wil bijdragen aan nestwarmte en aan het krachtig en gelukkig opgroeien van kinderen.”

Sonia Pypaert

Duurzame oplossing voor kinderen in armoede

Kinderen veranderen onze wereld voorgoed. Elk kind heeft recht op dezelfde kansen, op een warme thuis en verdient een goede start in het leven. “We willen hen zien spelen, genieten en opgroeien in de best mogelijke omstandigheden. Vandaag gaat het niet altijd zo denderend met die wereld en al
te vaak kijken we naar grote bedrijven en politiek om die verandering in gang te zetten. Maar we moeten ook durven kijken naar onszelf. Mijn persoonlijk engagement, als ondernemende mama, is een voorbeeld te zijn. Ik wil daarom heel bewust zorg dragen voor de kinderen en de toekomst”, stelt Sonia. Vanuit deze missie zal Sonia Pypaert zich met volle overtuiging inzetten als ambassadrice van Stichting Pelicano. Pelicano is een stichting die op een duurzame manier kinderarmoede in België oplost, door steun te bieden aan kinderen en jongeren tot ze op de arbeidsmarkt komen en bijdragen
aan de maatschappij. Dat is de enige manier om die vicieuze armoedecirkel te doorbreken.

Kristof De Boever, head corporate partnerships bij Stichting Pelicano vult aan: “Stichting Pelicano vraagt geen subsidies en dient al haar middelen via de maatschappij te voorzien. Bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen, zijn voor Stichting Pelicano heel belangrijk. Om dat engagement mogelijk te maken heeft Stichting Pelicano diverse donatiemogelijkheden ontwikkeld. Met Sonia als ambassadeur zijn we bijzonder vereerd. Zij is mama en auteur van 3 mamaboeken, gedreven onderneemster en een bekende in de ondernemingswereld. Zij zal Stichting Pelicano mee uitdragen binnen haar bedrijven en naar diverse ondernemingen toe.”

Over Stichting Pelicano

Stichting Pelicano, opgericht in 2009, is een officieel erkende en onafhankelijke organisatie die kinderen en jongeren op duurzame wijze uit armoede haalt door hen via zorgpartners permanent financieel te ondersteunen. Stichting Pelicano voorziet met behulp van fondsen en via de zorgpartners in de basisbehoeften van kinderen die in armoede leven, gaande van maaltijden, kleren, schoolgerief, doktersbezoek, maar ook lidgeld voor de jeugdbeweging of sportclub. Op die manier bood Stichting Pelicano duurzaam ondersteuning aan meer dan 2.859 kinderen en jongvolwassenen op hun weg naar een volwaardige rol in onze maatschappij.

Vorige
Vorige

Sonia Pypaert van the baby’s corner bestrijdt kinderarmoede als ambassadrice van Pelicano

Volgende
Volgende

Koningin Mathilde in gesprek met vrouwelijke ondernemers over creativiteit en veerkracht in moeilijke omstandigheden